Wednesday, November 29, 2006

Project week

Tento týden měl být tak trochu uvolněný, ale tak nějak se to nepodařilo. V pondělí jsme měli psát test z ekonomie, učitel přišel do třídy a s úsměvem na tváři řekl, že test nebude. No a proč já se učil do dvou do rána? Nevím... Místo testu nám ještě s větším úsměvem na tváři dal Internal assesment, což se v Ekonomii rovná posudek ekonomického článku, ve kterém studenti mají aplikovat teorie a grafy, které v ekonomii probrali. Tohleto škola nedělá proto, že nemá nic lepšího na práci, ale proto, že to IB požaduje. Každý student musí mít čtyři kritická hodnocení článků. Tento článek je naštěstí nanečisto, musíme ho ale mít hotový do pondělí, což je docela záhul, protože v pondělí máme taky velkou písemku z matiky, na hodinu a půl na všechno, co jsme zatím probrali. Takže dík no... Musím se na to juknout přes víkend. Největší problém je to, že musí mít minimálně 650 slov a musí být psaný takovou tou ekonomickou mluvou, se kterou ještě nemám zkušenosti mno...
Místo pondělí jsme psali test z ekonomie dneska. Taky v angličtině máme docela vzrůšo, už od minulého týdne píšeme rozkouskovanou IB zkoušku a dneska jsme měli v angličtině extension, během které jsme psali esej, která musela mít minimálně 250 slov. Nic moc těžké, měl jsem to hotové asi za čtyřicet minut. Téma bylo: Vyhráli jste v soutěži, jejíž hlavní cenou byl týdenní zájezd do zahraničního města. Napište svému kamarádovi dopis o této návštěvě.Řekl jsem si, že to není špatné a vrhl jsem se na to. Psal jsem o tom, jak jsem během dlouhého víkendu jel do Florencie, což mi připomíná, že bych asi měl dopsat ten příspěvek o Florencii co... Mno... budu se snažit... Anyway... Psal jsem a psal a už jsem byl připraven to odevzdat, když jsem si uvědomil, že jsem psal o moji dovolené a ne o tom, jak jsem vyhrál v soutěži. Cazzo! Tak jsem to musel přepsat tak, aby se to hodila do tématu. A přepisovat 300 slov není žádná sranda.. Ale co... když jsem debil tak jsem debil mno... Dobře mi tak. Naštěstí už od toho mám pokoj a zítra dokonce máme volnou hodinu, abychom si od toho odpočinuli. No ne, že bych byl unavený právě z angličtiny, ale co, volný blok se neodmítá.:)
V úterý jsem se taky dozvěděl svoje reporty od učitelů. Jelikož si ale blog čte maminka a ta si chce určitě počkat na to, až to přijde dopisem, tak nic neřeknu:D:D hehe... mno...:D No vy byste řekli s předstihem rodině co se dozví na třídních schůzkách? To pak není sranda:/
Asi vám vrtá hlavou, proč jsem článek nazval Project week a kecám tu o reportech. Mno je to jednoduché! O Project weeku začnu mluvit teď! První něco obecně... Project week je něco, co je, pro změnu, unikátní pro UWC jako celek. Naše škola dlouho neměla dost peněz a tak Project weeky zrušila, loni se ale k této tradici vrátila a letos na ni, snad úspěšně, naváže. Během tohoto týdne není škola a všichni studenti se rozjedou po Evropě propagovat školu a vykonávat social service. Tento školní rok to všecko vypukne od 26.2.2007 - 4.3.2007.
V pondělí jsme měli místo Assembly workshopy, na kterých se jednotlivé projekty představili. Celkem jich bylo pět, na jejihž základě si potom museli studenti vybrat pět projektů, na které by chtěli jet, seřadit je podle priority a doufat, že dostanou ten svůj vysněný. Já chtěl jet do Istanbulu, nebo do Moskvy, Řecka anebo Vídně. Poslední volbou byl (povinně) projekt v Duinu. V úterý večer se sešlo Project week comittee a lidi do projektů zařadilo. Kolem jedenácti pak poslali celé škole mail s výsledkem. A hádejte co jsem dostal! No? Samozřejmě projekt v Duinu... hmm... poslední volbu... Byl jsem tak trochu zklamaný, ale poté, co jsem zjistil, že si projekt můžu změnit a jít někam, kde je volno, hned jsem se chopil šance a zapsal jsem se na Project week do Camogli, což je malé městečko na italské riviéře (http://it.wikipedia.org/wiki/Camogli) Abych řekl pravdu, tak ani nevím, co tam budeme dělat, musím se zeptat Saskie, která to organizuje. Nezamýšlel jsem tam totiž jet, tak jsem ani nešel na workshop. Vím jenom, že tam byl projekt i loni, kdy se zaměřovali na tamější hrad a že to financuje nějaký fanoušek naší školy, který platí cestu, ubytování i jídlo. Rozhodně vám ale napíšu podrobnosti, až je ale budu vědět!
A teď trocha budoucnosti. V pátek nemáme školu, ale jedeme do Borgo Val Sugana, kde budeme mít International show, tedy show v divadle pro různé hosty, politiky a sponzory naší školy. Vím třeba o tom, že tam bude velvyslanec nějaké africké země pro Itálii, např. Možná přijdou i nějaké politické špičky Itálie, protože ti vlastně školu platí. Z velké části je škola placena ministerstvem zahraničních věcí Itálie, nezanedbatelná část jde taky z peněz regionu, ve kterém se nacházíme. Jediná nevýhoda tohoto města je, že je asi čtyři hodiny autobusem od Duina. No... ehm... Důvodem, proč je show tam, je mimojiné vize "pobočky" naší školy v tamějším regionu, o čemž se jedná. Uvidíme... No a to je tak asi všechno!

21 comments:

Anonymous said...

no trochu zmatek trochu smuly trochu nechapani z toho ale jinac vpohode:D ale ne...asi si nebyl hodny kdyz te vybrali do duina...:)

Jan Červenka said...

klarka:kurňa ten tvůj koment je teda makačka na bednu...

Anonymous said...

nene! to bude tim ze uz spis urco!!

Anonymous said...

neva, v IT taky pěkně...

Jan Červenka said...

melman: nespal jsem, to si nemysli:)

Jan Červenka said...

brashule: šak jo, já si zas tak nestěžuju...

Anonymous said...

no to si odepisujes sam sobe????:D no teda...fakt nespis:D

Anonymous said...

no tak to jo červajs už přijeď je tady trochu vzrůšo bo jinak tu zešedivím mám pocit jako v takové té přípravně před kremací dneska byla zkouška na vánoční koncert docela záhul nojo je listopad zase nemůžu mluvit a gajen taky ne jsou nějaké nové písničky zatím se nechytám dneska byly 2 hodiny chemie haha sranda důdová měla dobrou náladu rozdávala samé dobré známky 5,5,4 a asi 3 nevím ale předvedli setito adepti na maturitu z chemie:bednář michalec rohel a pálková záhul nikdo to moc neumí..........no moc....haha vůbec sakra to zas bude zítra den písemka z matiky fyziky děják nééééééééééé ať už je víkend a napiš určitě sms až překročíš hranice české republiky jo a sorry že jsem se tak dlouho neozvala pááááááááá běžím utírat hajzlíky

Jan Červenka said...

pipena: A kuš... to jsem nějak nevychytal:D Ale bylo to pro tebe, tos snad pochopila:D

Jan Červenka said...

macek: Jej ty seš dlouho neozvala:D Jsem rád, že ve škole je všechno jak za starých časů, chemie mě nepřekapuje, dycky jsem z ní měl bobky:D Co vlastně berete? Na vánoční koncert se těším, budu tam zas hrát... Doufám teda:) A co dostal Michalec? Ten měl z chemky dycky dobré známky ne? To jste měli tři písemky za den? Fyzika, matika, děják? Tak to teda držím pěsti, ať to ještě do vánoc vydržíte mno... SMS napíšu a hodně štěstí s hajzlíky ty jedna uklízečko:D:D

Anonymous said...

hahaha ne 3 písemky najednou ale dvě(zítra podotýkám v pátek) z fy a ma a pak asi nevyhnutelné zkoušení z dějáku to zas bude den nějak se mi tam vůbec nechce michalec dostal za 5 já u toho nebyla měly jsme tu zkoušku ale prý to bylo hustý berem děsnou věc skončili jsme arény a děláme nitrosloučeniny kyslíkaté sloučeniny a tak děsně zajímavé učivo ve všech předmětech jsem v poho ale v jednom fakt lítám hádej ...........chvilka napětí..........angličtina mám tam 5,2,1 a teď dostanu druhou bombu děs musím ti toho hodně říct třeba dneska jsme se s míšou děsně naštvaly v anglině ale to je na jindy no prostě story no co ti mám povídat volgogradská o nic nepřicházíš myslím ale tobě asi zjevně nechybíme co?? myslím tady jako celek...ale ve třídě je to drs někdy mi ty paka fakt lezou na nervy.....hej je toho tolik a já nevím co psát a vzhledem k tomu že jsem se ještě moc neučila fy musím končit

Anonymous said...

cauves ja se taky hlasim na to vyberove rizeni=) myslim ze tam je letos pet stipendii ale jestli to spravne chapu=) no jinak Honzo pises fakt super clanky takle se muzem dovedet vic jak to tam u vas v italii chodi=)akorat mam docela strach z tech vsech predmetu v anglictine teda kdybych se tam dostala=)da se to? jak to tam probiha na zacatku?povidej prosim=)jo ten vas ucitel na fyziku co tak zboznuje tucnaky muze byt spravnacky ulitlej=) dik mej se ahoj, jak zjistim heslo abych nemusela psat anonymne?Lucie

Jan Červenka said...

macek: tyjo, po nějakých věcech se mi na škole fakt nestýská... Tady nemáš písemky tak často, ale zato musíš strašně pracovat doma... Několik hodin denně. I přes víkend. Tento víkend budu pracovat jak **. A chemie a arény... No... mám pocit, že moje pochopení chemie začalo a skončilo u periodické tabulky mno... a tak co:D V angličtině se to zpraví, jak přijdu do školy, tak sedím s tebou:D:D A jako celek nevím jestli mi chybíte... jednotlivci určitě, a jako celek trochu možná:D a hodně štěstí s fyzikou!

Jan Červenka said...

Lucie: Ahoj, tak to ti držím palce! Dík za pochvalu! Neboj se angličtiny, to se tady vždycky zmákne, i lidi, kteří neměli téměř žádnou angličtinu to dávají, takže v poho. A učitel fyziky je tak trochu ulítlý no... Až na to, že chce po tomhle roce skončit, takže ty bys ho už asi neměla. Docela mě to štve, musíme ho tu přemluvit...:) no a nepiš jako anonymous, ale jako other:) a žádné heslo nepotřebuješ

Anonymous said...

když tam toho fyzikaře udržiš, taky se přihlasim o stypendium =oD chtel bys me tam coooooo =oD =oD =oD

Jan Červenka said...

ivulina: No nebylo by to marné no... Chceš??:D:D

Anonymous said...

melman:tak to je super s tou anglictinou to si mi udelal radost....Jeee to by byla fakt skoda kdyby odesel to ho musite premluvit=)jeste na zakladce jedna uciltelka taky rikala ze odchazi a je tam az do ted snad to bude stejny=) no kazdopadne musim se tam dostat uz kuli nemu=)))

Jan Červenka said...

lucie: no on chtěl odejít už minulý rok no... a nějak ho tu studenti udrželi... Tak se o to pokusíme taky... Ale bohužel vypadá docela presvědčeně tak nevím:(

Anonymous said...

no hele vis co jestli je jak ta nase ucitelka tak vydrzi =))taky mela velky reci a neodesla, nastesti. No a kdyz odejde tak pride jinej a ten treba bude mit rad tulene=))jo a jeste sem se chtela opitat kolik se vas tam hlasilo na to stipko do italie dyz ses hlasil ty, nevis?

Jan Červenka said...

No, místo něho by možná přišel učitel, který tu byl před ním. Je to vlastně jeden ze zakladatelů školy. Není ale prý dobrý učitel fyziky:( tak nevim no... A prý mluví strašně pomalu uááá:D Celkem se nás hlásilo myslím 55 na šest stipendií.

Anonymous said...

naucil hodne

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.