Wednesday, September 20, 2006

Short day schedule

--- Tento prispevek se vztahuje ke vcerejsku (utery), byly urcite komplikace s odeslanim, tak jsem ho poslal az dneska---

Ahoj, dneska pisu trochu pozdeji... Mel jsem na devet, coz bylo velmi potesujici:-) Prvni hodina byla anglictina. pri ceste do skoly, asi 8:50 jsem potkal moji ucitelku anglictiny(Ann Abrieux - manzelka reditele, puvodem z Anglie), tak jsme pokecali jak jde zivot a tak. Zeptala se me:

"Co mas ted za hodinu?"
"Zkus hadat..." (ve skole si s uciteli tykame...)
"No nevim..."
"Co asi... Anglictinu!!"
"Coze? Ne-e, dneska je day 7, to nemame anglictinu!"
"Ale mame!"
Ucitelka se podivala na rozvrh a zdesene pronesla:
"Oh my God! Tell the class that I'll be late!" a zmizela:-)

Neni to pekne? Ze i ucitele jsou normalni lide:-) dalsi hodinu jsme meli Ekonomii. Resili jsme mimo jine otazku: Proc je voda, ktera je pro lidstvo zasadni, tak levna a diamanty, ktere jsou prakticky k nicemu, tak drahe? Odpoved ma mnoho ruznych uhlu pohledu, je to docela zajimave... Strasne se mi libi, jak ucitel tu vyuku vede. Ze to vsechno uvadi na prikladech z realneho zivota... Ze to nejsou jenom poucky a tak, ty mame v knizce. Dam priklad: Bavili jsme se o promenne cenne zbozi. Jako priklad dal:

"Kdybych vam ted nabidnul kavu, jakou hodnotu by mela?"
"Temer zadnou, nejsem zavisly na kave a vubec ne po radu," rekl jsem.
"Dobre, ale ja na ni zavisly jsem. Tak dejme tomu, ze byste mi rano, hned jako prvni vec nabidly kavu. Jakou cenu by pro me mela prvni kava? Asi 2 eura. Dobre. Hned potom mi nabidnete dalsi. Dekuju, ale tahle by pro me mela cenu asi jenom 1 euro. Treti? Pul eura. Ctvrta? Mno, kdyz na tom trvate... ale uz pro me zadny uzitek mit nebude, kofeinu mam dost. No a patou kavu, tu uz bych nevzal, jedine kdyby jste mi za to zaplatili."

Nebudu presne vysvetlovat, k cemu tohleto pouzil, ale je to zajimave ne? Jako zpusob vyuky Ekonomie. Clovek to vsechno pochopi rychle a snadno a najednou to pro neho nejsou jenom fraze z knizky.
Dalsi hodinu byla matematika. Udelali jsme par prikladu, pripomnela nam, ze ve stredu (ano, zitra) mame test a pak nam rozdala skolni kalkulacky. Ja si stejnou koupil uz doma a udelal jsem mooc dobre. Ono je to totiz s temi kalkulackami komplikovanejsi. Jsou to strasne chytre kalkulacky jedne z nejlepsich firem na kalkulacky, Texas Instruments. Ta kalkulacka ma graficky displej, umi kreslit grafy, ma plno programu a dokonce si i muzu programy vytvorit na pocitaci a pak je do kalkulacky nahrat, nebo propojit dve kalkulacky k sobe. Proste silena masina, kterou mame povolenou i pri dvou zkouskach ze tri na maturitu. Skola ma ale dva typy techto kalkulacek: Novejsi(stejne jako ta moje) a starsi. Problem je, ze ted vsichni prvaci dostali novejsi, ale po vanocich je musi predat druhakum, kteri je potrebuji na svoji IB zkousku(maturita). A zpatky je dostanou, az jak budou v druhem rocniku, po vanocich. Cili se ty kalkulacky stridaji a clovek si musi zvykat na jiny model. Ony jsou podobne, umi podobne veci, ale presto jine. A proto jsem rad, ze mam svoji kalkulacku, ktera je proste moje a basta. Nebudu ji muset menit a aspon si na ni zvyknu.
Posledni hodina byla italstina, ktera byla jako vzdy skvela. Meli jsme ale extension, takze hodina mela asi 80 minut. To proto, ze zitra tu ucitelka nebude, bude v Terstu. Dostali jsme plno ukolu, mimo jine, popsat obrazek, ktery nam dala, a napsat o nem esej o 100 slovech. Aby toho nebylo malo, tak na me vysla prezence toho obrazku ve ctvrtek... Ale nejak to zvladnu...
Po obede jsem si sel lehnout, protoze jsem tak nejak citil, ze spankovy deficit je pomalu nesnesitelny. Pak jsem delal ukoly do anglictiny a italstiny a cetl knizku, kterou musim precist do zitrka. Respektive prvnich tricet stranek. Zbyva mi jeste patnact a hadejte co, budu si je cist pote, co napisu tenhle prispevek a procvicim si matematiku.
Pred osmou jsem uz padil na Tutorial dinner. Sel jsem k Viviane (moje Tutorka) domu, kde postupne dosli vsichni. Varila holka z Chile a holka z Francie. Meli jsme celkem tri chody: Prvni jidlo z Chile, ktere nazyvaji potamini: Ryze(cinskeho typu, takova ta slepena) a k tomu takovy zvlastni... salat? Kukurice, houy a cosyk... uz si ani nevzpominam, ale bylo to dobre! Pak jsme meli francouzkou Cuche [kyse, s hackem nad s] To bylo zajimave. Bylo to udelane v dortove forme a byla to neco jako zapecena brokolice(brokolice to ale nebyla, nejaka zvlastni rostlina lilianoviteho tvaru) se syrem (ja dostal porci bez syra, Saskia na me pamatovala:-) a jeste s necim a pak jsme meli francouzske palacinky s pravou domaci marmeladou... no proste super. a jako zakusek jsme dostali takovou velmi zvlastni vec z chile, prakticky to ani neumim popsat, ale bylo to uzasne. Mezi tim jsme si povidali o vsem moznem a celkove byla skvela atmosfera. Mam vybornou tutorku, vsichni by ji chteli mit. Jsem fakt rad, ze ji mam.
Pak jsem pomohl s nadobim v jedne rezidenci, ve ktere holky vsechno uvarili jeste pred samotnou veceri. Navstivil jsem svoji druhacku, podporil Saskii s jeji Extended Essay a sel jsem domu. Potkal jsem tu Ying z Hong-Kongu, jak psala maily a poslouchala klasickou hudbu. Tak jsem se ji zeptal, jestli si nechce poslechnout nejakou ceskou klasickou hudbu, treba Dvoraka. A vite co? Zna Dvoraka! Ona totiz hraje na celo a spolu s dalsim klukem, ktery hraje na celo znaji Dvoraka a obdivuji ho! Miluji jeho Cello concerto. Bylo to uzasne. Pustil jsem jim jeho Serenade for Strings a moc se jim to libilo. Znali i humoresku! Kdyz jsem ji poustel, tak si ji prozpevovali, proste jako by ji slyseli od mladi, proste ji znali! Ne jenom, ze o ni slyseli, ale proste ji celou znaji a maji svoje oblibene pasaze, neni to nadherne! A co vic, Ying zna i Smetanu! A kdyz jsem ji pustil Vltavu, tak ji znala! Sice pod anglickym nazvem, ale zna ji! No co vam budu povidat, byl to nadherny pocit! Fakt nadherny! Asi fakt ta nase zemicka neco znamena, nekdo o ni vi. V tu chvili jsem byl fakt pysny, ze jsem cech. Vzdycky jsem byl, ale v te chvili extremne. Nadherny pocit.
A co se tyce zvlastniho nazvu tohoto prispevku: Je to jednoduche! Tento prispevek, jako vubec prvni, pisu ne z pocitacove mistnosti, ale z moji rezidence! A pujcil jsem si laptop prave od Ying, ktera ma nainstalovane cinska okna... Zajimava, ale zatim si spolu rozumime:-) majte sa!

6 comments:

Anonymous said...

no jo, naše země v minulých století ještě něco znamenaly. ale kdybys ji pustil třeba Hanu Zagorovou, Stefana Margitu, nebo Petra Muka se Sámerem Issou, tak by ji to asi nic moc nerikalo... ;)

Anonymous said...

Coz tak doplnit k clanku sejmutou obrazovku cinskych oken?

Anonymous said...

Tak jak ti dopadla ta pisemka z Matiky?? Alespon tvuj pocit :)

Jan Červenka said...

brasule: nj, to uz tak byva

Jan Červenka said...

larry: mozna, zkusim dneska

Jan Červenka said...

segra: mas to v novem prispevku ;)

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.