Thursday, September 21, 2006

Tak dneska jsem se nenudil

Dnes byl prvni poradny test inteligence na skole. Meli jsme totiz International Affairs event, tedy prednasku ohledne nejakeho soucasneho mezinarodniho problemu. Ale jelikoz dnes je Mezinarodni den miru, tematem byla konflikt Izrael - Palestina. Vzdy, kdyz mame nejakou prednsku, kona se uprostred vyucovani. Loni to bylo tak, ze proste misto jedne hodiny bylo tady tohle. Letos se rozhodli udelat to tak, ze budou v ten den vsechny hodiny, ale bude platit tzv. Short day timetable. V praxi to znamena, ze hodiny budou mit jenom ctyricet minut.
Prvni hodinu jsem mel ekonomii a to bylo v pohode. Ucitel jednak nezapomnel na to, ze je dneska int. affairs event a ze je kratky rozvrh a taky nemel co zkazit, prvni hodina zacina v osm. Druhou hodinu jsme meli italstinu a tam byl problem. Ucitelka totiz na to zapomnela. Normalne druha hodina zacina v devet hodin, ale dneska zacala uz ve trictvrte na devet. A ucitelka prisla az v devet. Otevrela dvere a strasne se omlouvala, byla to pekna situace, kdyz ucitel prijde pozde. Tak jsme se vsichni smali... Rikala, ze si takhle v pohode sla jeste s Ann Abrioux, klidanko, pokec. Pak prisly do skolni budovy a zdalo se jim trochu divne, ze je vsude klid a nikdo neni na chodbe. A tu si uvedomily, ze je kratky rozvrh. No co, ucitele jsou taky lide. Aspon jsem mel cas naucit se prezentaci obrazku, coz jsem vecer nestihnul a dostal jsem za to pochvalu hec:-)
Dalsi hodinu byla anglictina. Ann Abrioux uz samozrejme prisla nacas, protoze byla v budove. Poprve jsem ji ale videl trochu nastvanou, protoze kluk z Rumunska neudelal podruhe ukol a dokonce si do hodiny ani nic neprinesl. Nebyla nastvana tak, ze by na neho kricela, ale vubec na neho nemluvila, ani se na neho nepodivala a na konci hodiny si ho zavolala a zeptala se ho, kdo je jeho tutor a asi bude mit trochu problem. Na veceri mi rekl, ze to dela naschval, ze nedostal Anglictinu A2, ale "jenom" B high level... blbec. Ann Abrioux je strasne mila, ale umi byt i ta nejhnusnejsi osoba na skole. Mno... jeho problem. Vetsi sranda ale byla, kdyz jeden kluk, z Bulharska, ktery zacinal az anglictinou, prisel pet minut pred koncem hodiny a strasne se divil, ze uz se uci:-) taky zapomnel, ze je kratky rozvrh a ze hodiny jsou zkracene o patnact minut... to jsou na svete lidi... Ten byl ale v pohode, Ann mu totiz rekla, ze mu nemuze nic vycitat, ze taky prisla pozde na prvni hodinu. No proste srandy kopec...
Co se tyce toho International Affairs eventu. Prednasela ucitelka historie, ktera se vubec nezabyvala tim poslednim konfliktem, ktery se odehral letos v lete. Vysvetlila celou situaci na Strednim vychode od zacatku 20. stoleti. Bylo to docela zajimave, cely ten proces vytvareni zidovskeho statu a vsechno, co k tomu patri. Z tohoto hlediska ten nedavny konflikt zas tak vzrusujici nebyl... Je to tam proste strasne komplikovane.
Po prednasce jsem uz skolu nemel a tak jsem se sel podivat, jaky mam social service. Dostal jsem svoji 4. volbu, coz neni zrovna potesujici, co? Budu jezdit do nedalekeho mestecka Sistiana navstevovat starsi lidi v domovech duchodcu. Snad to preziju, je to pry docela zahul. Chtel jsem si to zmenit, ale pote, co za mnou cilene prisla moje ucitelka italstiny, ktera tento Social service organizuje cela stastna, ze ten social service s ni mam, jsem svoje rozhodnuti zmenil a zkusim to vydrzet. Na jednu stranu je to dobre v tom, ze organizatorkou je spolu s moji ucitelkou italstiny i moje personal Tutorka, tak se spolu budeme vidat casteji. A taky si tam procvicim italstinu. No proste bude sranda. Pristi tyden budeme mit takovou informacni session a naostro zacneme az ten dalsi tyden. Drzte palce!
Pak byl obed a po obede jsem si na hodinku lehnul a pak jsem sel na sailing. Dneska bylo asi po tydnu, kdy bylo zamraceno, konecne pekne pocasi a lehky vitr. Sestavil jsem sam svoji lod a spolu s prvackou ze slovenska jsme vyrazili a docela nam to slo. Zezacatku nebyl temer zadny vitr ale asi po ctvrt hodine zacalo foukat a to jste meli videt! Pluli jsme jak strela! Bylo to uplne super! Meli jsme dost dobrou rychlost! Pak byl zase chvilku klid a chytili jsme na ceste zpatky dalsi vlnu vetru a zase jsme svisteli jak o zavod. Byla to dost sranda, uplne jsem si to uzil!
Vratil jsem se na rezidenci a akorat jsem se stihnul osprchovat a hned jsem letel na zkousku sboru. Budeme mit tedka plno koncertu, dokonce i v televizi! Bych se mel asi nalicit, kdyz se na me bude kukat TEMER cely svet... Hned po zkousce jsem padil na veceri a po veceri jsem letel na hodinu tance, kde me pozadali, abych naucil trosku z toho, co umim. Tak jsem je tam ucil cha-chu. Bylo to spis neco jako tanecni, na techniku se nehledi, ale decka to bavilo. Hned potom jsem padil na video o tom, jak vznikal Svetovy den miru. BYlo to dost zajimave, hodne zdlouhavy proces. Az necekane. Ten chlapek, ktereho to napadlo, s tim mel nekolik roku prace, nez cely program odsouhlasila rada OSN a nez se veci daly do pohybu. Fakt dobry chlapek.
No a ted jsem tu. Silene odpoledne. Zitra zacinam na devet a mam jenom tri hodiny a pak je viiiikend! Budeme mit nejake ty koncerty se sborem a tak, ale planuju si poradne odpocinout a dospat...

2 comments:

Anonymous said...

Honzo, napis i nejake sve "multicultural experience". Tedy zda si lepe popovidas se spoluzaky z nekterych svetadilu ci nabozenstvi a z jinych jsou uzavrenejsi a bavi se jen mezi sebou. Nebo zda se zaci z nekterych casti sveta lepe prizpusobuji pozadavkum skoly nez jini.

Jan Červenka said...

larry: tezko rict, ono to tady tak rozdelene neni. Vsichni jsou skveli, i arabky v salach pres hlavu se normalne bavi. Nejde to tak rozlisit...

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.