Tuesday, October 31, 2006

Viva la Italia

No tak nedělní odpoledne bylo doopravdy pracovní. Pracoval jsem na laborkách, na angličtině a učil jsem se na test z matiky. V osm hodin byl další focus, tentokrát zaměřený na Kostariku (Costa Rica znamená bohaté pobřeží...) Kdyby někdo náhodou nevěděl, je to země v latinské Americe. Bylo to docela zajímavé, mluvil dobrovolník Ricardo a dokonce nám pustil i 20 min. film, který s kamarády natočil při cestách Kostarikou. Docela fajn země a focus byl taky dobrý, ikdyž bych uvítal více zajímavých míst a fotek. Ale tož co se dá dělat. Aspoň jsem si odpočinul od učení.
V pondělí jsem začínal na devět a měl jsem jenom tři hodiny: Fyziku, matematiku a angličtinu. Fyzikář je nějaký nachcípaný, málem nemluví a proto nám jenom pustil video o ledovcích. Co jiného... Když ne tučňáci, tak aspoň ledovce:) Ale bylo to docela fajn. Největší sranda byla, když tam ukazovali záběry z organizace, která vznikla po druhé světové válce a měla na starost zničení ledovců. Začínali tím, že se snažili na ledovec střílet ze samopalu... Pa dospěli ke shazování bomb na ledovec. Bomby ale po nich sklouzly do moře, takže se s ledovcem vůbec nic nestalo:D No a když tohleto nefungovalo, tak je napadlo posypat ledovec černým prachem, aby tak absorboval více slunečního svitu a roztál. No, pravda... roztál... ale jenom vršek, protože při tání to odneslo černý prach takže nakonec zůstal ledovec bílý a jenom o pár centimetrů menší... Chudáci chlapíci... Asi po patnácti letech podobných prkotin si uvědomili, že tudy ASI cesta nevede (Ano, byli z USA) a začali se spíš zaměřovat na lokalizaci ledovců a upozorňování na ně. Samozřejmě byl ve filmu zmíněn i Titanic s Leem a Kate... Řekli o něm jenom asi 10 vět, zajímavé ale bylo, že ledovec i Titanic v době srážky urazili od svého "zrození" stejnou cestu. Nějakých 1600 kilometrů, nebo víc... netuším.
Po fyzice následovala matematika a v ní test na funkce. Když jsem viděl první stránku tak jsem si řekl: "No potěš... z toho asi nic nebude" a otočil jsem na druhou stránku, kde byla vyobrazená (všímáte si, jakou mám kultivovanou matematickou mluvu:D) funkce, kterou jsme museli všelijak převést a vytvořit všechny možné jiné funkce, jako |f(x)|, f(|x|) nebo 1/f(|x|) a tak...Nakonec bylo takové fikané cvičení, ale mě učitelka nedostala, to ať si nemyslí, pěkně jsem jí prokoukl. Bylo to cvičení, kde jsme měli dvě funkce: y=x*x a další kvadratickou funkci, od které si už nepamatuju zápis. No a měli jsme napsat, jak uděláme z první funkce tu druhou. Byly tam všechny možné chytáky které mohly být... Ale já byl fikaný, jelikož nám učitelka NEZAKÁZALA používat kalkulačky, řekla, že je stejně asi nebudem potřebovat, tak jsem si to po vyřešení naťukal na té hyper kalkulačce, která je chytřejší než já a zkontroloval si to:D Zdálo se mi ale nějaké divné, že nikdo jiný na kalkulačce neťuká. A tak co, učitelka mě viděla a nic neříkala... No a nakonec jsem se vrátil na první stránku, kde jsem cosyk vykutil a nakonec jsem zjistil, že je to správně(lépe řečeno, můj roomo to měl stejně, což ještě nemusí znamenat, že je to správně mno... ehm...)! Juchů! No ale ty příklady co nám dala, fakt fikaná učitelka... Člověk aby ještě zapínal mozek při písemce...
V angličtině jsme dělali dost hustá cvičení, na předložky a všecko to nejhorší, co v angličtině je... NEMÁM RÁD PŘEDLOŽKY!!!!!!!
Odpoledne bylo jako každé pondělí Assembly. Ředitel ale nepřijel, protože má rodinné problémy a hned z Číny jel do Kanady za svým otcem... Jeho žena mi řekla, že jeho otec umírá... Chudák ředitel... Tolik pracuje a ještě toto... chjo... No... Teď něco veselejšího... PŘIHLÁSIL JSEM SE NA ORIENTAČNÍ ZÁVOD V BENÁTKÁCH!! (Nesmát se) Ten závod je 12. listopadu. Přihlášky organizuje učitelka matematiky, která tu organizuje i aktivitu orientační běh. Řekl jsem jí, že nemám žádné zkušenosti, ale rád se nechávám někde ztratit a zvláště v Benátkách a ona řekla, že to je přesně přístup, který hledá:D:D Hmm... zvláštní... Ale tak co, můžu to zkusit, třeba vyhraju (ehm ehm..) a podívám se do Benátek. Může to být sranda, motat se v těch uličkách... snad nebudu muset plavat v Grand canalu, to bych si vyprošoval. No ale jestli ti organizátoři za něco stojí, tak nás budou vozit gondolamy, no ni?
Po Assembly jsem šel na zkoušku sboru, ve kterém jsem už dva týdny nebyl a doháněl jsem. Dělali jsme pěknou africkou písničku, má šmrnc. Večer jsem ještě něco organizoval ohledně Florencie. Víte co? Mám do všech muzeí vstup zdarma, protože mi ještě není 18 a jsem z EU! Dost dobrý ne? Viva la Italia!!

5 comments:

Anonymous said...

Napadá tě ještě nějaké jiné slovo, které by mělo za sebou tolik (či více) souhlásek, jako slovo šmrnc?

Anonymous said...

ty jsi v té písemce z matiky zdatně předvedl své rozšířené vědomosti, já v kontrolce předvedla komunikaci se všemi kolem, i když jsem to nepotřebovala, 4 příklady ze 7 byly v sešitě a já je uměla téměř nazpaměť, ale i tak to byla nej písemky z matiky, jakou jsem zažila, sedla si za katedru a byla tam celou hodinu, super, a neuvěříš, to samé včera v biole. Dneska(úterý), ta chemka odpadla,dudová vyšilovala, že není 7 lidí přítomných a kdesi cosi, a že jestli se to bude opakovat, tak nebude písemky ohlašovat, husa ,ale jako bys ji neznal, neuvěříš, na zítra se nemusím nic učit, to není normální, ale ve čtvrtek to zase začíná, test z aj zkoušení z che,,,, to je na mě moc silné kafe a navíc nemají v librexu učitelský prektis(to vypadá dobře že???) asi si sednu za někoho chytrého, NEČEKANĚ, a v pátek ta blbá fyzika, snaží se nám zpříjemnit život, tak tam budou jenom příklady, asi ji zabiju nebo je snad problém v nás ubohých chudých studentech???? Nevím, ale nějak asi půlka třídy není schopná se učit, vůbec, já taky ne, skoro všichni propadají z chemie i míša má zatím 4, no je to normální???

Jan Červenka said...

Larry: Ani ne, ale muzu popremyslet. Jak te to napadlo?

Jan Červenka said...

Macek: No... tos me moc neprekvapila... v tomhle jsi byla vzdycky dobra:D A po chemii se mi ani zas tak nestyska mno... co se ucite? Tady na skole je chemie docela zahul. Kdyz se nekdo uci tak je to hodne casto do chemie. Vlastne ti nejvice studujici lidi maji vzdycky chemii:D A celkove tady testy nejsou zas tak casto... Kazdych osm dni z matiky, semtam z angliny. Ale do anglictiny v posledni dobe piseme same eseje a znamkujou se ty eseje... Treba z fyziky jsem jeste zadny test nepsal, ale zase jsou tu tezke laborky. Tak si vyber no... Misa ma ctyri z chemie? Tojo... tak to bude muset byt asi opravdu zahul no. Drzim pesti!!!

Anonymous said...

já mám třeba problém se slovem "čtvrtek". nebýt tam to 'e', tak by to bylo určitě nejhorší slovo!

P.S. já se smál... :D

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.