Monday, October 02, 2006

Nedele a pondeli

V nedeli jsem, pro zmenu, hodne pracoval. Musel jsem udelat ukol do anglictiny, ktery mi zabral asi dve hodiny. A jelikoz jsem zase vstal az na obed, byl jsem s nim hotovy asi ve ctyri. Potom jsem delal jeste posledni upravy na lab report do fyziky a v osm vecer jsem se sel podivat na Focus. Uz jsem vysvetloval co to je?
Focus (zamereni) je kazdotydenni debata na urcite tema. Zacina vzdycky asi trictvrte hodinovou prezentaci a pak nasleduje diskuze. Zatim byly focusy na tema Hong Kong a Cina, Latinska amerika a terorismus ve Spanelsku. No a v nedeli byl, v ramci Asian week, focus na tema China and India - World's next superpowers. Mno... Ja osobne jsem vuci tomu dosti skepticky. Tyto zeme maji strasne moc problemu, obrovska nezamestnanost v Indii a v Cine, HDP na osobu na rok je asi tretinove nez v CR(!), takze jsou na tom lide v techto zemich obecne docela spatne. Je jich proste moc! No... ale prezentace byla zajimava, delal ji mimojine muj spolubydlici Mike a uz na prvni pohled bylo jasne, ze ji delaji asiati. Potrebovali na to tri notebooky...:D Docela jsme se tomu smali:D
Asi v deset hodin ke me prisla Anika z USA, protoze jsme se domluvili, ze se podivame na Lion Kinga, protoze ja jsem ho nevidel a ona je fanousek Disneyho filmu. Docela dobre, clovek se na ty animaky diva z trosku jineho uhlu, kdyz mu neni 7 roku:D Ale... po shlednuti jsem si uvedomil, ze na pondeli potrebuju precist 60 stranek knizky The Outsider a to v anglictine. No neptejte se, kdy jsem s tim skoncil... Ted ale zaciname cist Kafku (Metamorfoza), jsem zvedav, co si o ni budou soudruzi z celeho sveta myslet. Sranda je, ze tu knizku budu cist v anglictine a ne v cestine... Chvilku mi to pripadalo divne, ale pak jsem si uvedomil, ze Kafka psal v nemcine, takze anglicky a cesky preklad je vlastne na stejne urovni. Zajimave co? Ctu knizku ceskeho autora pisiciho nemecky az v dobe studii v Italii v anglictine..

Dneska je pondeli, coz znamena, ze po skole, ve ktere se zase mnoho nedelo, snad krome testu z matiky, ze ktereho mam dobry pocit, bylo Assembly. Probiralo se tam hodne temat. Od nejezeni na Assembly(je to v dayroomu ve Foresterii, kde je kuchyn, tak si lidi casto delali jidlo a piti), pres nutne povoleni rodicu k prespani pres vikend mimo skolu pro studenty mladsi 18 let, konferenci v New Castle pristi tyden, na ktere ma byt nekdo z CR a ja tam asi budu, az po dva ruzne programy pred vanoci.
Jeden je takovy, ze tady na skole se budou konat ruzne prednasky a konference a nekteri lidi se toho zucastni a o druhem jsem se uz zminoval... Spanelsko. Bude to od 10.12. do 20.12. A ja se tam zapsal. Jeste neni uplne jiste, jestli pojedu, ale zrejme jo... Abyste vedeli... Je to hodne velka prilezitost, zrejme se pro celou akci najde nejaky sponzor a pri idealni situaci nebudeme muset nic platit... Je to tzv. Street performance, kdy se kazdy rok nekam vyjede a reprezentuje se skola, zpiva se v ulicich, delaji se prednasky, ucastnime se konferenci, a samozrejme se taky bavime a mame volny cas napr. na pamatky.
O jedne strasne zajimave veci na skole jsem se, myslim, jeste nezminil. Na nasi skolu jezdi na nasi skolu profesori z univerzit z celeho sveta, aby propagovali svoji skolu! To je zajimave, co myslite? Zrovna ted je tu nekdo z Harvardu. Prijede i z Prinstonu, Trinity College a plno jinych vysokych skol. Neni to zvlastni? Clovek ma takovy pocit, ze ta skola asi neco znamena, kdyz tu leti lidi z Ameriky, aby se na jejich skolu nekdo prihlasil. Nevim, jestli je skola zve a nebo jestli jezdi sami, ale podle me na tom stejne nezalezi, protoze i kdyby je skola zvala, museli by chtit prijet. A nekteri prijizdi opakovane uz nekolik let. Strasne zajimavy a zaroven frustrujici pocit...

1 comment:

Anonymous said...

Potkame se na Harwardu =oD

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.