Tuesday, October 24, 2006

Florence group ticket

V neděli se nic zvláštního nedělo. Vstal jsem ve dvanáct a šel na oběd. Po obědě jsem se učil ekonomii na pondělní test a pak jsem měl další lekci tanečních s druhou skupinou. Potom jsem šel na večeři a po večeři zase pracoval do školy. Asi v jedenáct, kdy už jsem měl hotový úkol do italštiny a zrovna jsem chtěl začít s úkolem do angličtiny, přišla Mallika a Slaviša a kecali jsme a kecali jsme... Slavišovi jsem vyvěštil karty a potom jsem jim oznámil, že jako bych už potřeboval dělat tu angličtinu, to bylo asi o půl jedné... Musel jsem napsat popis osoby podle jednoho velmi abstraktního článku a tak mi Mallika navrhla, ať zavřu oči a tu osobu si představím a pak ať ji nadiktuju všechno, co se mi vybaví a ona to zapíše. To by mě nenapadlo, byl to dost dobrý nápad, který mi ušetřil spoustu času. Zbývalo akorát všechno přepsat, to jsem ale odložil na pondělí, protože jsem měl dva volné bloky. Spát jsem šel asi ve dvě... kurňa
V pondělí jsem měl docela napilno. Měli jsme krátký rozvrh, ale žádný host k nám nepřijel. Ředitel se totiž ráno vrátil ze zasedání v Londýně a odpoledne odlétal na týdenní konferenci do Číny, takže jsme měli Assembly dopoledne, aby nám řekl, co se děje nového ve světě UWC. Nic zas šíleně přelomového to nebylo. Vyjednávají se nové školy, které by se mohly otevřít v roce 2009, škola v Kostarice formálně zahájila akademický rok (něco co jsme my měli před dvěma týdny) a škola v Bosně a Hercegovině se formálně otevře ceremonií v... dubnu:D no... Balkán:D
Jak jsem se zmínil, měl jsem dva volné bloky. Jeden mám vždycky, ale ten druhý byl proto, že residence tutoři měli školení ohledně fire safety a neučili, tudíž jsem "přišel" o hodinu fyziky. Jeden volný blok jsem měl před Assembly a druhý po něm. Oba jsem využil k přepsání toho popisu do angličtiny a nakonec jsem s ním byl docela spokojen a Mallika taky, když jsem jí to dal přečíst.
Odpoledne, místo normálního Assembly, které nebylo, protože bylo dopoledne, jsem zorganizoval závěrečný meeting s lidmi, kteří chtějí skupinovou jízdenku do Florencie. Závěrečný = museli s sebou přinést peníze - to pomáhá, aby to lidé začali brát vážně. Přišlo 16 lidí, kteří chtěli do Florencie i zpět + já a moji roomi - Mike a Stefano. Našli jsme vlak do Florencie, který stojí jenom 17 euro a vlak zpět, který stojí 19 euro. Já a Mike ale jedeme zpátky jiným vlakem, který stojí taky 17 euro. Zastavíme se totiž v Bologni a strávíme tam pár hodin a až pak pojedeme zpátky.
První vám řeknu svůj plán s výletem, pak vám popíšu, jaké dobrodružství jsme během nakupování jízdenek zažili. Do Florencie jede celý můj pokoj: Já, Stefano a Mike. Pojedeme tam během long weekendu, který je od 3. do 7.11., kdy není škola. Budeme spát s Stefana doma, bydlí v Pistoi, která je hodinku vlakem od Florencie a lístek stojí jenom 1,5 eura. Je to pěkné městečko, asi jako Opava a dokonce je i v průvodci, který mi dal Peťa s Evulí (děkuju:*). Jedeme tam v pátek odpoledne. V 16:10 opustíme Monfalcone a v Pistoi bychom měli být kolem 22:00. V sobotu půjdeme do Florencie, v neděli asi taky. V pondělí bych chtěl jet do Pisy, cesta stojí jenom 8 euro obě cesty a myslím, že by to mohlo být pěkné. Pro úterý jsem vymyslel speciální plán: Půjdeme do Bologne, což je pěkné město, kterým vlaky projíždějí, když se jede Florencie - Monfalcone. Tak mě napadlo, že vyjedeme brzo ráno, vystoupíme v Bologni a večer pojedem do Monfalcone. Dobrý ne? Prohlídka Bologni tak vlastně nic nestojí...
No a nakupování... Jel jsem nakupovat se Zsofi, Boryanou a Wanjie do Monfalcone na nádraží. Měl jsem v kapse peníze od 19 lidí, více než 700 euro, tak jsem si dával majzla. Na nádraží byl strašně příjemný prodavač, který se nám snažil maximálně vyhovět. Asi po půl hodině vyjednávání jsme měli v kapse jízdenky tam (každý má svoji) i jízdenku zpět (společná, já a Mike máme ale svoji) a spokojeně jsme se vrátili do Duina. Rozhodl jsem se, že hned po návratu vypočítám, kolik máme komu vrátit, ať je to všechno jasné a ať na nic nezapomeneme. Šel jsem do pokoje, dal jsem všechny věci na stůl a začal jsem počítat. Počítat. A počítat. Když jsem ale chtěl započítat skupinovou jízdenku zjistil jsem že... ji nemám. Začal jsem všude hledat, ale nikde nebyla. Tak jsem zašel za Zsofi, která mi tu jízdenku dala. Uvědomil jsem si, že ji mohla ztratit, potom, co jsme vyšli z nádraží s ní totiž manipulovala, ale v tém chvíli mě nenapadlo, abych zkontroloval, jestli mi ji opravdu dává. Z toho jsem usoudil, že jí asi vypadla kousek od nádraží. Zsofi začala být docela nervózní... Já byl taky, protože to byla jízdenka za 300 euro... Rychle jsem zavolal Mallice, jestli by nás nemohla hodit dodávkou na nádraží, že ji snad někdo našel. Rychle přišla a jelo se.
Dorazili jsme na nádraží a naštěstí tam byl pořád stejný pán. Vystáli jsme si krátkou frotnu a když jsme přišli k přepážce tak nám řekl že... tu jízdenku našla policie a dala ji na nádraží!!! UFFFFFF!!! UFFFFF!!! UFFFFF!!! Takže to všechno dobře dopadlo. Koupili jsme tomu prodavači čokoládu a s lehkým srdcem jsme jeli zpátky. Aby maminka nebyla příliš vyděšená.. Kdyby se ta jízdenka nenašla, tak by to nebyl konec světa. Při koupi skupinové jízdenky v Itálii se totiž musí předložit list se jmény lidí, kteří na tu jízdenku pojedou. Prodavač si ho zkopíruje a pak ho orazítkuje a napíše na něho kód jízdenky. A ten papír jsme měli. Takže v nejhorším případě by tu jízdenku vytiskl znovu. Ale i přesto... no... naštěstí to dopadlo dobře. Lidi jsou strašně vděční, protože cesta do Florencie i zpět je stála jenom 36 euro, což je na Itálii hodně dobrá cena. Je to vlastně dobrá cena i z pohledu chudého čecha... Je to levnější, než 2x pendolinem do Prahy. A Florencie je z Monfalcone dál, než Ostrava - Praha...
Po věčeři jsem začal rozdávat jízdenky a úřadovat. Večer jsem musel dočíst Přeměnu od Kafky a začal jsem číst nějakou šílenou knihu, kterou nám dala učitelka z angličtiny a očekávala, že přečteme na další den 20 stránek těžkého textu na další den... jó ty učitelky...

Dneska (v úterý) byl zase short day. Tentokrát ale přijel host. Byla to doktorka z USA, která se zabývá přes 20 let HIV/AIDS a dělala nám hodinovou přednášku. No, nijak zvlášť zajímavé to nebylo. Možná to bylo dáno i trochu tím, že jsem byl ospalý. Nebylo to nic zvlášť extra, ale pořád si myslím, že to bylo lepší, než přednášky o těchto tématech v ČR, aspoň co jsem já zažil. V angličtině jsme rozebírali tu knihu a učitelka nám řekla, že na zítřek máme přečíst dalších dvacet stran. Tož je normální? Fakt... chjo... A zítra ještě k tomu píšu test z italštiny, takže dnešek je hlavně zasvěcen italštině. Držte palce!!

13 comments:

Anonymous said...

kurnik červajs jestli se to teď nepovede, tak se zabiju!!!!!!!macek

Anonymous said...

kurnik červajs, to se povedlo, to není možný,já to snad nepřežiju. To je den, psali jsme kontrolku z matiky docela v poho kolektivní spolupráce dalo seto vzhledem k tomu že jsem do školy přišla v tohle pondělí dva týdny blažené svobody s chřipkou je toho tolik že nevím co dřív víš že ronovská už neučí je těhotná a přišla Vydrová-dost husa. jo, anglina super známky 1,5 válím ale s tou 5 to není má chyba měla jsem 38,5 tak se to snad omlouvá, ne???Mám pocit že ve třídě všem jebe na spolužácích vidíš jenom slabou polívku a sakra přijeď už mám pro tebe už dva dárky pod stromeček s tím dopisem nevím budu se snažit zatím pááááááááááááááááááá tvůj macíček

Anonymous said...

jo a ještě jedna podstatná věc teda dvě- jana si našla kluka a míša už s neťákem nechodí víš to??? dost drama řeknu ti vidím ale že času máš dost když nás takhle zásobíš ale aspoň víme že ses tam snad nezvrhl ty chlípníku no neuvěříš jak mě to baví ale měla bych přestat zítra bych měla být zkoušená z frániny převyprávení nechybí ti to???? a ještě pár maminkovských rad a pak definitivní páááááááá- dávej na sebe pozor, nekuř, nepij, neber drogy a choď brzo spát jinak uvidíš určitě ještě napíšu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Achooooooj honzikuuuu..... tak jsem se vratiiiil :)..... zas na chvili :P :D ne budu se snzait tu byt co nejvic.... zacnu si to ted cist.... na to predtim se radsi vykaslu protoze toho by bylo hodne.... :D a hlavne bylo by to na dlouho :X... Ale ty si vzdycky v klidu takze myslim ze ti spatne neni nebo jo? :-/ ... neco o sobe.... jo vpohode vsechno.... zdena ma zas v prdeli kotnik :D jinak vpoho :D skola... :/ mno jo... da se to.... nejsilnejsi predmety Tv Hv Vv... :D Rv a k udivu Ch M Cj Aj....... :P nejhur jsem na tom v obcance... 5,4 :D:D to zvladnu jeste :P

A mam sqvelou zpravu.... aspon pro me :D v kvetnu jedu se skolou do Londyna.... jsem upe happy... a hadej kdo mio to zaplati :D:D no prece tatineeeek :D:P Mamka to vzdala hned jak jsem ten papir dones domu :D ze pry muzes jet jestli ti to nekdo zaplati nebo kdyz si nasetris :D.... a tatka nebyl proti :P

mno a ted holky.... to te asi zajima nejvic co? :P mno jako mozna jo mozna ne... :D jako ta niki o ktere vis je super ale nejak ted na sebe nemame cas...... ale jeste s ni nechodim... :).... Jinak ve tride kamose je upe super... pry me chce ale ja nwm chodit s nekym ze tridy je divne :P tak si pockam na vysvedceni a pak to rozjedem :D... mno a v posledni rade.... nwm co je na tom pravdy ale suskaji se mensi spekulace ze me chce Klarka.... :/ a to bych byl strasne nerad.... :( nechcu aby me anetka nebo klarka chteli..... :P uz ne... :D ne tak jsem to nemyslel... proste uz nechcu.... jsou to moje nej kamosky a nic vic nikdy uz asi nechcu..... nwm co bude napr za 10 let ale ted nee.... mno moje povidani zatim konci :D dobrou noc a vesele vanoce :D:D:D:D:D:D:D

Bracha ma v patek narozky... nechces zavolat ze by si mu popral :P a pokecal se mnou samozrejme :D:D:)))).... mno nic zatim papa honziku....

Jan Červenka said...

Macek: teda to je překvápko, ty dokonce i žiješ!! No teda... Vidím, že jsi furt stejně hustá jako si tě pamatuju (Kurňa, to zní, jako kdybych umíral a vzpomínal na dětství... mno...) No, doufám, že se třída nějak sebere mno... Přeča mě nijak zvlášť nepřekvapuje, to je třeba říct... Co se týče známek. No, mám tě pochválit? Asi to nechám bez komentáře... Docela mi chybíš v anglině, nemám na koho řvát, že je stupidní, bo tady to všem nějak podezřele pálí, je to až trochu divné... A po francouzštině se mi zas tak nestýská. Z několika důvodů: Plno lidí tu mluví francouzsky, takže to tu slyším nonstop a zadruhé, učím se italsky a to je ještě větší záhul... Ale strašně mě to baví! A snažím se co nejvíc mluvit, to pomáhá... Dík moc za příspěvek, hodně jsi mě překvapila a rozesmála fakt:) Těším se, až se zase ozveš! PAAAAAA

Jan Červenka said...

Mr.@bu[k]: KURŇA ŽE SES TAKY OZVAL!! Moc rád tě vidím zpátky na blogu:) O Zdende jsem slyšel, tož co ona blbne, měla by se naučit chodit... Tyjo a kdy jedeš do Londýna? Ten tvůj taťka je fakt kapacita:D Tak trochu se mi stýská po bezstarostnosti v Praze a v Teplicích kurňa:-) No a ta tvoja Niki, to rozjeď ne? Chudák Klárka a Anet až si to tu přečtou cos o nich napsal, to budeš ještě dlouho vysvětlovat:D Dobře ti tak:P V pátek můžu zavolat, když budeš na skypu, což ty často nejsi no... no... no... no... Kdybych to nezvládl, tak mu popřej všechno nej za mě! Ale zkusím zavolat! Měj se a taky přeju veselé vánoce:D:D čááááááááááááááááu

Anonymous said...

no kubyku:D dobre ses nachytal:D to mel byt joke ktery zdenka nepochopila:D no neva no:D never vsemu:)

Anonymous said...

honziku mas nenormalni zivot...asi si predurcen pro neco velmi duleziteho;-) bo jinac nevim...ale to s tou postavou bylo chytre:) ja sem dneska delala ve vytvarce s dratkem a bavlnou....velice zabavne:D ale co...:) ja chcu taky nejake hosty...no ikdyz tam k nam...no nevim no:D to by nemuselo dopadnout dobre:D a nezapomen udelat hooooodne dlouhy clanek o te florencii:D tak pa:-*

Anonymous said...

:/

Anonymous said...

No comment Klari....:P

Anonymous said...

zlobis se moc kubyku?:Djako ja za to nemuzu! to ze ti to rekla zdenka za to ja nemuzu...!!:)

Jan Červenka said...

jej mládežníci, mi tu z toho děláte diskuzní klub:D:D

Anonymous said...

bud rad aspon to vypada ze mas hodne comentu:D

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.