Thursday, October 19, 2006

Italian national week

Tento týden je druhý ze série national weeků. První byl Asian, teď jsou na řadě italové. V pondělí se v tomto smyslu ještě nic nedělo, jenom měli docela vtipnou scénku na Assembly. V úterý byla Poetry session, kde italové recitovali básně z celé Itálie. Překlad promítali na zeď, ale nějak se mi ty básně v angličtině nechtěly číst, takže jsem jenom poslouchal italštinu. Někteří se snažili recitovat zajímavě, někteří básně jenom odříkali - tak už to chodí. Asi nejlepší byl Simone, což je učitel angličtiny původem z Itálie a social service coordinator. Ten uměl docela dlouhou báseň celou nazpaměť a recitoval s typickým italským zaujetím:-)
Ve středu jsem měl krátkou školu - Day 2, tzn. jenom tři hodiny. Abyste byli v obraze, už jsme ve čtvrtém cyklu... A po hodině angličtiny jsem měl skvělou náladu, protože jsem dostal 28 bodů z 30 z eseje!(formální reportáž) A u nejpřísnější učitelky! Odpoledne jsem měl další social service až na to, že párty byla odložena a pařit se bude až příští týden, takže jsme hráli bingo. Měli jsme dvě verze binga, jedna byla s obrázky a druhá s čísly. Byla to docela sranda, protože většina těch lidí nějak nezabírala, ikdyž to tam hrajou téměř pořád. Museli jsme jim vždycky říct, že to číslo mají, a když se zadařilo, tak ho i našli. No a když se nezadařilo, tak jsme ho našli my. Vítězům jsmě dávali dárky, které jsme vyrobili. Já jsem jedné paní dal pohlednici z Ostravy a na druhou stranu jsem napsal Congratilazioni. Docela se jí líbila, ale jinak byla celý den smutná, protože ji navštívil syn a pak odjel, tak z toho byla chudák paní celá špatná. Dvakrát vyhrála a ani to nepomohlo, nakonec si ji tam ošetřovatelka zavedla stranou a promluvila si s ní a dokonce i brečela. Chudák paní. Ale když jsme odcházeli tak se usmála a poděkovala nám, tak to snad nějak přežije.
Po social service byla v Lecture roomu přednáška o nejvýznamnějších italských malířských a sochařských dílech. Přednášeli studenti, o každém dílu asi pět minut. Úroveň se docela lišila, ale vesměs to bylo zajímavé. Největší sranda ale nastala po večeři: Italian taster session.
Italové navařili HORY jídla, opravdu hory jídla, které jsme my ostatní přišli sníst:-) Byly pizzy, nudle (pasta), víno, sladkosti a plno dalších věcí ze všech koutů Itálie. Dobrá věc, takové taster sessions:) Sešla se tam celá škola a všichni jsme se dobře bavili, hrála dobrá hudba, tak se i tančilo. Po půl hodině tančení a skákání a všeho možného jsem ale na něčem uklouznul a spadnul na zadek:D Auu:D Mno žiju mno... Ale držku (vlastně to nebyla držka... ale zadka..:D) jsem hodil pěknou. Potom jsem s Mallikou z Indie jel do Foresterie a šli jsme do music roomu hrát na klavír. Po deseti minutách se knám přidal klavírní bůh Alvaro ze Španělska a víte co? Zahrál jsem si s ním čtyřručně Mozartovy sonáty, které jsem hrál před x lety! Úplná sranda, já jsem si musel rychle vzpomenout a on musel rychle číst noty. Výsledek byl ale docela uspokojivý, Mallika se ale furt smála, nevím proč, kurňa:D Ale říkala, že se jí to líbilo, tak to je hlavní, ne? Pak mě ještě poprosila, at jim zahraju Humoresku. Trochu jsem se vzpíral, bo jsem byl v přítomnosti boha, ale nakonec jsem jim ji zahrál a Alvaro mě dokonce pochválil, že jsem první, u kterého se mu líbil zvuk toho klavíru, že jsem první, který z toho klavíru dostal co chtěl. Tak jsem byl tak trochu dojat no:D Pravda, klavír je to hrozný, ale člověk si zvykne.
Večer jsme potom ještě kecali a jelikož jsem neměl žádnou práci do školy, kecali jsme asi do půl druhé, pak jsem šel spát:)
Dneska je neformálně tzv. Italia day, takže studenti mají chodit pozdě do hodin, mají se pořád bavit, 10 minut před koncem hodiny si zbalit všechny věci a dát baťoh na stůl na znamení toho, že je připraven odejít a když učitel ještě učí v době přestávky, tak se máme normálně zvednout a odejít... No... v první hodině v angličtině jsem to radši nezkoušel. Teď mi končí free block a mám italštinu, tam bych to mohl zkusit:D

6 comments:

Anonymous said...

S tou nemoci je to furt stejne.Antibiotika nezabiraji, tak jdu spat vzdycky s teplotou... :(

Anonymous said...

takovy školni italian day mame myslim na obchodce taky velmi často =oD

Anonymous said...

Tak mám počitadlo 999. Galantně kulaté číslo přenechám dalšímu návštěvníkovi. Kdo to bude?

Jan Červenka said...

brashule... hmm. to je mi lito, snad me to tady nepotka, necham se ockovat proti chripce

Jan Červenka said...

i: tyjo, kdo jsi?:D

Jan Červenka said...

larry: Teda, to bylo slechetne? Netusim kdo to byl, kdyz jsem psal prispevek, bylo tam 1004

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.