Sunday, March 25, 2007

Pauza

Tak jsem se rozhodl, že vám dám s návštěvami měst pauzu. Teoreticky bych teď totiž měl psát o tom, jak jsem jel do krásného italského středověkého města Mantova. Místo toho vám ale řeknu, jak to tu teď vypadá v Duinu...
Celé Duino se totiž přeměňuje. Asi před měsícem začali dělat nové chodníky u hlavních cest, které vypadájí moc pěkně. Jsou z červené zámkové dlažby, která pěkně koresponduje s červenými taškovými střechami, které tu všechny budovy mají. Dokonce udělali po stranách ulic i korýtka na vodu, což se hodí, protože všechny cesty jsou tu alespoň trochu z kopce, takže předtím voda tekla všude možně. To jim trvalo asi dva týdny, což na Itálii není vůbec špatné. Akorát se nám nezdála jedna věc, a to, že ta korýtka byla jaksyk vyvýšená, což se ukázalo jako dosti nevýhodné když pršelo, protože voda si bez problémů tekla zase po cestě. Ve středu se ale všechny nejasnosti vyjasnili. Začali totiž dělat i nové cesty. A to tím, že jenom trochu zničili starý asfalt a na něho položili nový, tudíž se veškerý výškový rozdíl ztratil. To by bylo ještě všechno normální, kdyby to neměli rychle jak prase. Myslím, že Japonci jim musí závidět. Asi kilometrovou cestu měli hotovou za dva dny. Oba pruhy. A hned se po nich začalo jezdit. No prostě to byl malý zázrak, když člověk šel do školy a viděl, že ještě nemají nic a potom po první hodině šel ven a zjistil, že už udělali sto metrů jednoho pruhu. Nezapomeňte, že jsem v Itálii. Tady se všechno normálně dělá lentissimo. Moje teorie je, že někdo zaplatil strašně moc peněz. Duino je totiž dost bohaté městečko, protože tu má svoje rezidence mnoho milionářů. Na druhou stranu tu ale bydlí hodně starých lidí, tak nevím. Rozhodně jsou nějaké peníze i z turismu, v sezóně tu přijíždí denně i několik autobusů turistů. Přes zimu měli pauzu, ale už se zase vzpamatovávají. Viděli jsme i první japončíky:)
Ve škole to jde z tuhého do tužšího. Práce jak na kostele, víkendy jsou z 60% pracovní a během týdne se taky nadřu několik hodin denně. Holt přestává sranda. Ve fyzice jsme měli test, ze kterého mám 6/7 a 7/7, takže jsem byl rád. V angličtině se mi taky ještě furt daří, v matice máme veliký test v pondělí, to vůbec netuším, jak dopadne. V ekonomii jsme měli dva testy v jednom týdnu a z obou mám 5/7, takže takový třídní průměr. Hlavně, že vím, co mám zpravit. Ovšem nejabsurdnější situace panuje v italštině. Ve středu jsme začali probírat congiuntivo, což je taková italsko/španělsko/francouzská slátanina, která se vesměs používá pouze v psaném jazyce a jde tu jenom o to, aby měl člověk lepší italštinu. Principiálně není co řešit, člověk si akorát musí zapamatovat horu slov, po kterých následuje congiuntivo. A na to můj mozek začíná docela rezignovat, takže jsem si vymyslel svoje pravidlo: Vidíš divné slovo nebo che, dáváš congiuntivo. Dobrý ne? Docela to i funguje:)
Co se týče EE, tak jsem se docela posunul dopředu. Můj instruktor v sailingu totiž učil na UWC v Anglii fyziku a tak ví, o čem EE je. No a učí fyziku i na nějakém gymnáziu v Monfalcone a hádejte, co zrovna dělají. To samé, co já chci dělat pro EE! Takže mi dal pár tipů a triků, tak jsem z toho šťastný, začíná se to konečně rýsovat... Během nějakého víkendu ten solární panel asi sestrojím a pak se už bude jenom měřit. Snad to nebude tak hrozné, uvidíme.

6 comments:

Anonymous said...

No, delat EE z fyziky, tak to mas muj obdiv :-) Jinak konjuktiv mi ve fran. neprisel zase az tak hroznej, i kdyz tam se snad pouziva hlavne za que. Na druhou stranu je dost nepravidelnej, tak nevim, este, ze to v cestine neni...

Milan

Jan Červenka said...

Ahoj Milane, kterýpak Milan jsi?:) Konjuktiv jsem se ve francouzštině učil, ale tak nějak jsem ho úspěšně ignoroval... To si už tady nemůžu dovolit. Náhodou, v češtině bych ho uvítal, protože, jelikož je to můj mateřský jazyk, bych ho ovládal, což by mi pomohlo v italštině:)

Anonymous said...

=oD až se někdy budu nudit asi si taky sestavim nějaký ten solární panel =oD =oD =oD

Jan Červenka said...

ivulili: No mohla bys:) Proč mám ale pocit, že předtím, než se budeš nudit tak na to zapomeneš?

Anonymous said...

možna zapomenu protože absolutně netušim jak se to děla =oD

Jan Červenka said...

ivuli: No v tom případě na to nezapomeneš, protože jsi to stejně nikdy nevěděla ne?

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.