Thursday, March 29, 2007

G4P

Tak vám tu dám ještě jeden příspěvek z aktuálního dění na škole a pak se zaměřím na návštěvu Mantovy. Docela tu přestává být sranda, protože na prváky útočí stále více a více pojmy, které dříve slýchávali jenom od druháků...
Prvním je rozhodně Extended Essay, čili EE, na které se už začíná pořádně pracovat. V úterý jsem měl mítink spolu se všemi ostatními, kteří mají EE ve fyzice tak jako já, u Richarda doma. Diskutovali jsme naše témata a tak. Teď si už nevzpomínám, jestli jsem vám psal mé předběžné téma nebo ne. tak to radši zopakuju.. Budu se snažit vyrobit co nejvýkonnější domácký solární panel na ohřívání vody. Bude sranda:) Asi ho zkonstruuju tady a pokusím se posbírat všechna důležitá data během roku. To je ale taková vize, protože budu mít plno práce na konci roku a ještě k tomu EE... Rozhodně by mi to ale pomohlo během letních prázdnin, měl bych méně práce.
Témata od ostatních si moc dobře nepamatuju, akorát vím, že můj spolubydlící Stefano to bude dělat s výstřelem šípu z luku, Daria to myslím bude dělat na tří dimenzionální tvarování, Eda to bude dělat na něco s astrologií, Bogumil na meteoritickou bouři či co... No prostě si hrajou na velké frajery:) Jediný, se kterým se ten mítink dal přežít byl Stefano, ostatní jsou takoví jakýsi divní. A Bogumil, ten mě dostal. Přišel na mítink pozdě se salátem z menzy, vajíčkem a banánem, sedl si, a začal to jíst. No prostě nechutné. My se tam bavíme o EE a on si tam jí vajíčko, jako by se nechumelilo. Richard se na něho tak nějak divně díval (ani se nedivím), ale Bogumil si to nějak neuvědomil. No prostě nádherné vychování, co k tomu říct:) A pak mluvil s plnou pusou:D Jej, to bylo něco:-/
Aby toho nebylo málo, tak do soboty musíme Richardovi poslat plán naší EE, tak aby věděl, na co se chceme zaměřovat. Taky se musíme rozhodnout, jestli potřebujeme nějaké knížky nebo vybavení, aby se to mohlo koupit. Celkově nás Richard směřuje k tomu, abychom toho letos udělali co nejvíc, protože příští rok budeme mít na starosti jiné věci. Je to dobrý nápad, protože ještě navíc Richard odchází a my budeme mít příští rok nového učitele. Prý je to nějaký týpek z Číny... No... tak dík. Pochybuju, že s ním bude taková sranda jako s Richardem. Co se dá dělat, ještě uvidíme.

No a druhým strašákem je Group 4 Project. Je to projekt, který je vyžadován od IB. Podstatou je, že škola vybere nějaké téma a prváci se rozdělí do skupin po čtyřech, vyberou si nějaký problém, který se týká zadaného tématu, a ten se potom snaží vyřešit. Group 4 Project se to jmenuje proto, že group 4 v IB jsou přírodní vědy, tudíž jsou studenti rozdělení podle svých věd. V každé skupině musí být zastoupené alespoň dvě vědy. V mé skupině jsem já:), Nkechi, Sumiko a Alessandro a vědy máme půl na půl: Já a Alessandro máme fyziku a holky mají biologii. Každá skupina musí mít svého vedoucího, který komunikuje s učiteli. V naší skupině jsem vedoucím já:) a naší učitelkou je učitelka biologie, Ann Hill. No a naše téma bude zřejmě zjišťovat, jaký dopad má globální oteplování na stromy a lesy. Zaměřovat se budeme hlavně na jejich růst, protože čím teplejší počasí, tím rychleji rostou. To ale nemusí znamenat, že roste i kvalita dřeva... no a tak. Máme co dělat:) Celá věc skončí na konci dubna... Ještě si užijem...
No a poslední věcí je volba nových studentských zástupců. Až do tohoto pondělí to byly druhačky Larissa a Ridhma, ale volili se noví. No a vyhrál... Shashank z Indie a Sumiko z Japonska. Přesně pro ně dva jsem volil:) A je to fakt dobrá volba, protože Shanshank je tu asi můj nejlepší kámoš no a Sumiko je v mojí tutorial skupině. Uvidíme, kdo bude tahat za provázky:D

18 comments:

Anonymous said...

Dobré příspěvky. Slušný pokrok od Vlaďky na loďce.
A k tomu oteplování: v teple sice vše roste rychleji, ale více než kvalita dřeva lidí zajímá, zda budou mít také k růstu dost vody.

Anonymous said...

a když to rychleji roste, tak se taky více kácí... :(

Jan Červenka said...

larry: Dík za pochvalu, Vlaďka byla rozjezd:) No náhodou kvalita dřeva je důležitá - např. výroba nábytku, papíru... No a voda je taky jeden z důležitých faktorů..

Jan Červenka said...

brashule: Nj, the circle of life...

Anonymous said...

A máš ještě svůj první výtvor schovaný?

Jan Červenka said...

larry: A víš že mám? I se strašidly:)

Anonymous said...

Ahoj, jedem do Plzně!!!!

Jan Červenka said...

sibik: Jóó? A kdy? Na mistrák jo?

Anonymous said...

jj, 19. května. Mládí válí!!!!

Jan Červenka said...

sibik: Teda!! Tak to vám budu držet palce! Ukažte jim, jak se to dělá! none?

Anonymous said...

si piš, že jo a v červnu pak ještě chceme na beetstreet do brna, dneska se to tak nějak odhlasovalo lehce

Jan Červenka said...

sibik: Teda holky, vy jste se nám nějak rozjeli! držím palce! P.S. Není to náhodou beAtstreet?

Anonymous said...

hej já nevím, já jsem se na to ještě ani nějak nedívala, ale myslím, že si to napsal správně

Jan Červenka said...

sibik: No spíš je to beatstreet než beetstreet:)

Anonymous said...

vždyť to říkám, nechci se hádat, hej, energeťáky nefungujou, mám jeden v sobě a nic, všechno při starým

Jan Červenka said...

sibik: Energeťáky? Jako energické nápoje? To víš, já se teď v těch slangových výrazech nevyznám:) Jsem tak trochu mimo:D

Anonymous said...

ano, ty myslím. mmnt, kdy sem přidáš nějaký nový článek, není co číst!!!

Jan Červenka said...

sibik: No už ho tu máš:)

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.