Thursday, February 01, 2007

Copak se událo a co se udá

Tento týden utíká strašně rychle. Je to docela zvláštní, vzhledem k tomu, že jsem psal tři testy a měl prezentaci...
První test byl z angličtiny na slovíčka z filmové branže. Byl docela jednoduchý, mám z něho 18/20, což je šupa. Někteří lidi ale měli 8 a míň bodů, to jsem nepochopil, protože podle mě tam nebylo moc co řešit. Možná to je taky tím, že já se o filmy zajímám... No...
Druhý test byl z italštiny na pronomi relativi = jehož apod. Docela sranda, principiálně není co řešit, problém je, že některé se pojí s předložkami... To znamená, že jsem vždycky správně vybral pronomo, ale někdy jsem se nestrefil s předložkou. Dostal jsem z něho 5/7, což není nijak hvězdné, ale dá se:)
No a třetí test byl dneska, zase v angličtině. Byl na 10 kapitolu ze Zvířecí farmy od George Orwella. Mám po něm skvělý pocit, protože jsem se na něho učil a napsal jsem ho dobře. Někdy se totiž stane, že se člověk učí, a nakonec je mu to prd platné, protože na testu jsou jiné otázky. To se ale nestalo, takže jsem spokojený.
V hodinách se jede na 100%, hlavně v italštině, to je furt nějaká esej, cvičení... Na úterý máme čtyři dlouhé úkoly. Mám takový pocit, že Cristině tak trochu šiblo. Ale tak co, aspoň v tom (doufám) budu dobrý. V matematice je to takové nějaké divné, děláme trigonometrii a posledních 5 hodin jsme vždycky jenom kontrolovali úkoly a nic nového jsme pomalu neudělali. Tak nevím...
V ekonomii je teď strašně zajímavé učivo, učíme se o typech obchodu - volný obchod, oligopolie, monopol... Sranda. Není to nepřehledné učivo a člověk v něm může aplikovat selský rozum, takže v hodině hodně diskutuju. Je to sranda a co víc - Will už přestal v ekonomii spát! Nevím co se stalo! Celé první pololetí v ekonomii spal, a tím myslím jako opravdu spal, ne jenom polehával nebo tak. Vždycky usnul. A teď nic! Fakt nevím, co to do něho vletělo:)
Fyzika je teď v poho, protože děláme termiku. Tu jsem dělal už na gymplu, takže vím wo co go a spíše si to užívám. Ale dozvídám se plno nových podrobností a hlavně vysvětlení, takže se zas tak neflákám. Není to jenom učení z knížky a to se mi líbí.
Ve World Literature pomalu finišujem, čteme poslední knihu, což je Neexistující rytíř od Itala Calvina. Docela sranda. Na konci únoru už hodiny skončí, takže budu mít o dva volné bloky víc, docela se těším:)
Velkým zklamáním je na druhé straně ToK. Je to nudaaa. Učíme se tam o lidských smyslech, o různých teorií učení. No... Nijak zvlášť užitečné mi to nepřipadá. A Ximena není moc dobrá učitelka. Ve skutečnosti je to jediná špatná učitelka na škole. Takže mám "štěstí", že jsem ji dostal. Už mi ani nepřijde milá... Boh, budu to s ní muset vydržet, ToK končí příští rok před vánoci.

Nedávno jsme měli mítink, ve kterém se diskutoval příští školní rok. Škola totiž bude slavit 25 roků od založení a budou probíhat velké oslavy. Celá škola pojede na čtyři dny do Říma a na tři dny do Milána an různé konference a samozřejmě taky za památkami, ikdyž nevím, kolik času na ně budeme mít. Potom se ještě bude konat veliká mezinárodní konference zástupců všech UWC škol na celém světě. Je myslím každý rok a vždycky je to obrovská událost. Do Duina přijede plno důležitých a zajímavých lidí, docela se těším. Naposled byla v Singapuru a naši školu reprezentovala Cristina Leban. No a potom ještě budou různé další menší události v Duinu a ještě se jedná o tom, jestli škola pojede do Rakouska, do Gratzu. To se ale ještě neví.
Všechno to zní krásně, ale.... Jelikož ztratíme jeden týden školy, začínáme o týden dřív, to znamená poslední týden v srpnu. To se mi moc nelíbí, ale co se dá dělat. Potom taky budou posunuté Vánoční prázdniny, začnou o týden později a o týden později taky skončí. Je to kvůli tomu, že pravoslavné Vánoce jsou až druhý týden v lednu a hodně lidí přijelo letos do školy pozdě kvůli tomu, aby mohli slavit s rodinou. No a poslední špatná věc je ta, že budeme muset přes léto pracovat jak blbí... EE, univerzity a ToK essay. Tu druháci psali až teď, mi ji ale budeme muset odevzdat první pololetí. Hmm...
Doufám ale, že nakonec dobré věci převáží ty špatné

12 comments:

Anonymous said...

No mi mluv o oligopolu, monopolu, dokonalé a nedokonalé konkurenci. Jinak se mám skvěle, dneska do divadla na Saturnina, kde bude mimochodem i Iva a zítra na prkno takže paráda a jak ty? Další otázka je?

Jan Červenka said...

sibik: Teda, ty se nějak vyznáš...:) Užij si Saturnina a pozdrav Ivu! Další otázka... Co je to nedokonalá konkurence?

Anonymous said...

Máš dojem že ekonomiku a marketing mám na obchodní škole pro srandu králiků? Začnu takhle Dokonalá konkurence je abstraktní ekonomická teorie, která prostě není absolutně reálná (pro všechny stejné podmínky na trhu, nikdo nemůže ovlivnit cenu vůrobků apod.)a Nedokonalá konkurence je ta se kterou se normálně setkáváš tedy monopol, monopson, oligopol, oligopson. Další otázka?

Jan Červenka said...

sibik: Hmm... obdivuhodné... A co je to maximalizace profitu?

Anonymous said...

nějak sem se ted rozhodla že obchodka nebyla to prave =oI =oD I don't know what's going on:(

Jan Červenka said...

ivulina: mno tak to se stává, žejo... ale neboj, až budu mít květinářství, tak mi tam můžeš zametat:D

Anonymous said...

melman: hm třeba aspon tohle by mi šlo :(

Jan Červenka said...

ivulina: Nj, ale budeš umět zadávat ceny do pokladny?

Anonymous said...

melman: k čemu? ja jenom zametam=oD

Jan Červenka said...

ivu: Tak v tom případě je to v poho... A Mr. Propera budeš kupovat ty?

Anonymous said...

melman: sakra co to po me pořad chces????? k zametani nestači smetak?=oD

Anonymous said...

Good for people to know.

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.