Monday, April 23, 2007

Palubní deník - den 2

22.4.2007 11:29, 45°21‘60‘‘ severně, 13°33‘15‘‘ východně

Před dvěma minutami jsem se vzbudil. Vůbec nevím, co se děje, ještě jsme ale rozhodně v přístavu. Pár lidí si dává kávu, já ji asi potřebvat nebudu. Večer jsme šli na procházku do tohohle městečka a vrátili jsme se asi o půlnoci a pak šli všichni spát. Já jsem spal v kajutě na přídi, je totiž nejdelší. Původně jsem měl spát s Veronikou, protože kajuta je pro dva, ale večer se nějak nedostavila, tak nevím, kde spala. Tak já jdu asi ven...:)

22.4.2007 13:34, 45°28‘62‘‘ severně, 13°29‘40‘‘ východně

Asi před půl hodinou jsme už vyjeli z Umagu. Zastavili jsme se tam asi jenom na deset minut, abychom se odhlásili ze země. Byl tam ale problém, protože se nemohl najít můj pas. Hledali jsme ho asi 10 minut a pak se naštěstí našel. Byl na jedné poličce v kajutě. Nevím, co tam dělal, já jsem ho tam rozhodně nedal. Kdyby se nenašel, tak by to ještě nic hrozného nebylo, měl jsem s sebou občanku, ale i tak... Pas se hodí:) Potom jsme se podívali na chvilku na náměstí a jeli jsme pryč. Ještě, než jsme odjeli, tak jsem ale znovu zašel na internet, přečetl si zprávy, pokecal jsem trochu s lidmi doma a hlavně jsem na blog hodil první den palubního deníku.

Potom jsem s Jean-Paulem chvilku řešil matematickou stránku, měl nějaké nápady, já taky a tak jsme je dali dohromady. Budu mu ale ještě muset říct, ať nepočítá s tím, že to bude brzo, mám plno věcí na práci. Teď už jsme vypli motory a prakticky stojíme na místě – vítr totiž není. Uděláme oběd, možná si trochu zaplavem a pak uvidíme. Možná nakonec motor zapneme a pojedeme. Nemůžeme si totiž dovolit čekat tu dva dny na vítr:) Uvidíme.

22.4.2007 14:09 45°28‘63‘‘ severně, 13°29‘40‘‘ východně

Tak už sem si zaplaval:) Voda je určitě vyhřívaná, jenom asi zapomněli zapnout topení, takže byla docela studená. Ale dala se:) A hlavně je mořská:) Udělal jsem si kolečko kolem lodi a potom jsem se na chvilku zastavil a loď mi málem uplavala, tak jsem ji musel dohnat a trochu jsem si máknul. Když je člověk na lodi, tak mu nepřijde, že se hýbe, ale když je v moři a snaží se ji dohnat, tak si to uvědomuje docela silně:) Já jsem to zvládl, ale Sarah s Yiliu ne a udělali z toho scénku jako z Pobřežní hlídky, museli jsme jim házet provazy a všechno:) Hlavně Yiliu byl docela teatrální. Během záchrany ale stihl ulovit malou sépii, poté, co jsme to na něho řvali, jak se dalo:) Pak ji Lisa začala kuchat, no a nenapadlo ho nic jiného, než si chapadla hodit na hlavu... tak co, se stane. Teď už se vaří, budeme mít Tortellini.

22.4.2007 17:04, 45°37‘35‘‘ severně, 13°32‘29‘‘ východně

Tak už jsme dávno po obědě, dokonce už máme i vítr, tak pomalu plujem, není totiž nijak zvlášť silný. Asi před hodinkou jsme se zpátky rozdělili a holky jsou na jedné lodi a kluci na druhé. Předtím jsme byli ve vleku, tzn. že naše loď tahala tu druhou, menší. Asi hodinku jsem si poležel na slunci, odpočíval a poslouchal muziku. Stejně tak to dělali i ostatní, i když někteří si četli knížku. Před chvilkou jsem s Mauriziem diskutoval, co je třeba koupit na ten můj solární panel a domluvili jsme se, že to v úterý půjdeme spolu nakoupit. Snad se to všechno povede... Teď se asi zase půjdu učit ekonomii, něco musím udělat. Kdy přijedeme domů to netuším a je mi to tak docela jedno. Nějak dojedem.

22.4.2007 18:22, 45°40‘67‘‘ severně, 13°33‘47‘‘ východně

Tak jsme zapnuli motory. Až do teď jsme to nějak táhli s pomocí větru, poslední půlhodinku byl ale hodně slabý a tak se Maurizio rozhodl, že už je na čase. Už asi hodinu kormidluje Yiliu, asi ho to baví:) A Maurizio má aspoň chvilku klid Od posledního příspěvku jsem se asi 45 minut učil ekonomii a pak jsem to zabalil a lehnul jsem si. Slunko už není tak silné a tak se leželo úplně fajnově. Pak mě ale probudil motor a bylo po srandě:) Netuším, jak dlouho nám to bude trvat dlouho, ani jestli i druhá loď zapnula motory. Možná i stihneme večeři ve škole. Mám ale pocit, že i když ji stihnem tak na ni nepůjdu, nemám na Mensu absolutně chuť.

22:4.2007 19:15, 45°45‘20‘‘ severně, 13°35‘76‘‘ východně

Tak už se znatelně přibližujeme k Duinu. Hrad jde už bez problému vidět a dokonce jdou vidět i menší budovy na pobřeží. Myslím, že do dvaceti minut tam jsme. Celou dobu jedeme na motor, určitě to sežere hodně benzínu. Loď má obrovské tankery na všechno možné – 700l vody, 200l plynu a kdoví kolik litrů benzínu. Už teď se plánuje, že asi půjdeme jíst večeři do Pala, ale mě se nějak nechce – hlad nemám a akorát bych ztratil čas. Yiliu už teď neřídí, řídí autopilot:) Sranda – je to jako duch, který hýbe kormidlem... Už se začíná všechno balit, jídlo, osobní věci, umývá se nádobí... No každopádně to byl super víkend – relax, plavání, slunění a i nějaká ta práce se povedla. Jsem naprosto spokojený. Rozhodně jsem něco takového potřeboval.

22.4.2007 19:36, 45°46‘45‘‘ severně, 13°35‘94‘‘ východně

Úspěšně jsme dojeli do Duina. Lisa s druhou lodí hned odplula, protože spěchala. My teď musíme vyklidit naši loď. Zbylo nám plno jídla, o které se podělíme. Uděláme to jednoduše – každý bere co chce. Snad ulovím něco dobrého:)

22.4.2007 21:00, 45°47‘73‘‘ severně, 13°39‘95‘‘ východně

Tak co se nestalo... Maurizio potřeboval někoho, aby mu pomohl s ukotvení lodi v Monfalcone, kde má na ni zaplacený plac (který mimochodem stojí 2200€ ročně...) No a pomáhal jsem mu já, takže jsem tam s ním musel jet. Celou cestu jsem ale loď kormidloval a že jsem si užil, protože pořád bylo třeba se něčemu vyhýbat. Celá cesta totiž byla kanálem, který se docela klikatil. Byla ale sranda:) Teď už mu musím akorát pomoct všechno uklidit a půjdem do Duina. Jo, a z “trhu“ jsem si ulovil ananas a pomeranče – to není špatné ne? Vzhledem k tomu, že zbytek byly buď sýry nebo mlíka...

Návrat: DUINO 22.4.2007 21:32, 45°46‘45‘‘ severně, 13°35‘94‘‘ východně

Tak to by bylo všechno. Doufám, že se vám příspěvky líbí, jak jste si mohli všimnout, tak jsou docela dlouhé - ve Wordu to dělá 4 stránky textu. Taky jsem zjistil, že jsou dohromady víc než polovina mojí EE, tak to s ní snad zas tak velký problém nebude...

4 comments:

Radushi said...

super..jestli tvje EE bude taky tak ctiva tak to bude perfekt .oP

Anonymous said...

Zdá se, že tvou fyzikální hádanku ani po dvou týdnech nikdo nevyřešil. Takže bys mohl seznámit s řešením.

Jan Červenka said...

radush: Dík za pochvalu... S EE se uvidí, je to těžké...

Jan Červenka said...

larry: Hmm... měl bych?:D

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.