Tuesday, October 10, 2006

Pondělí a úterý

Omlouvám se za dlouhou pauzu... Pondělí byl zajímavý den... Měli jsme fyziku a zase byla sranda... Učitel přišel do třídy s takovou malou plastovou nádobou a tak jsme se ho zeptali, co v ní je. A normáně, vytáhl z ní malililililinkatou myšku! Asi tak tři centimetry dlouhou a začal si tam s ní hrát:D Všichni jsme z něho byli paf... dával ji tam napít z vody a tak... Asi pět minut jsme se mu smáli a pak nám promítl pár fotek z Padovy, které udělal. Moc pěkné, je to dobrý fotograf... Na druhou stranu, s takou mašinou jako má on je dobrý fotograf i Britney... Ikdyž ta by se asi nevyznala ve všech těch páčkách a kolečkách mno... nevím...:D Má ale fakt dobré fotky a co víc, na konci pololetí je bude prodávat na cd, to může být dobrá věc na koupení - co vy na to? No a potom jsme jako že dělali i nějakou tu fyziku mno... Ale i to byla sranda. Bereme mechaniku a konkrétně dvou dimenzionální pohyb. Pustil nám dvě videa, které nahrál na takovém americkém televizním kanále, kde dělají lidi z koloběžky terenní auto a podobné ptákoviny... První video bylo, že udělali provizorní dělo, které vystřelovalo brambory a zkoušeli, co dostřelí dál. Jestli stlačený vzduch a nebo sprej na vlasy... Vyhrál.. sprej na vlasy!! No a potom jsme to měli všecko vypočítat a tak... Nikdy jsem nějaký dvoudimenz. pohyb nedělal tak jsem seděl a čuměl, asi jako polovina třídy. Když nás viděl, tak řekl, ať ti, kteří se to učili, nechodí dvě lekce do hodiny a zadal jim práci, kterou mají udělat doma. Mezitím se bude věnovat nám smrtelníkům... Hádejte, ve které skupině je Mike... No a druhé video bylo docela podobné, akorát že se teď snažili vystřelit bowlingovou kouli co nejdál. Když byli s výsledkem spokojeni, tak to zkusili s melouny. Strašně jsme se chlamali, když ten meloun přistál na zemi a úplně se rozplácl:D:D No prostě učení je hra...
Odpoledne bylo Assembly, ve kterém se projednávalo plno věcí. Zaprvé Opening ceremony. Tento pátek se formálě zahajuje nový školní rok. Jedeme do nějakého města asi dvě hodiny jízdy od Duina, kde budeme celý den. Já budu řídit jeden z workshopů pro místní studenty středních škol na téma: Vyučovací metody na UWC a doma. Ještě je tam se mnou holka z Itálie a z Bulharska a celkem na to máme 45 minut. Bude sranda. Tyhle workshopy budou dopoledne a odpoledne začne oficiální ceremoniál, kdy přijdou nosiči vlajek. Celkem jsou tu lidé z 80 států, tak to asi bude chvilku trvat. Vlajku ČR ponese Dominika, já ji ponesu příští rok... Lidi, kteří tu mají lidový kroj ho mají mít oblečený, já budu mít oblek (btw, mami, jak jsi na tom se šitím kroje%%:) No a po ceremony je celkem 5 možností na cultural visit. Já si vybral nějakou městečko, které má zachované středověké centrum, skvělý hrad a kostel a dokonce si tam asi budeme moci vyzkoušet dělání mozajek! Zajímavé, ne? Vrátíme se v pátek asi v devět hodin...
Nevím, jestli jsem se tu zmínil o jedné takové docela zábavné tradici. Učitel fyziky organizuje tzv. Chocolate Comitee. Je to velmi důležitá organizace, protože v neděli vždycky napečou dobroty a prodávají je v pondělí na večeři. Mám svoje oblíbené, ale stojí 50 centů, tak se musím hlídat:D:D Co je na tom ale nejvtipnější... Richard (učitel fyziky) pokaždé upeče speciální koláč a nějaký učitel za něho nabídne 15 euro. A je potom na studentech, aby mu dort "ukradli" = sesbírali více než 15 euro, aby Richard prodal dort jim a ne učiteli. Zatím to docela funguje. Tento dort chtěl ředitel pro svoji ženu, ale měl smůlu, protože děcka se složila. Největší úspěch má ale vždycky Sandy Thomas, ta má nulovou šanci :D:D:D Taky jakákoliv věc, kterou Richard organizuje se neobejde bez příspěvku na Chocolate comitee... Třeba v sobotu organizoval promítání Gladiátora a byl tam povinný příspěvek 5 euro... Já jsem se na něho vykašlal a sám jsem se v pokoji podíval na Minority report:D Má smůlu hošan no...
Po Assembly byla diskuze o Project week. Cotoje?? V březnu se na jeden týden zavře škola a všichni studenti musí někam jet na týden vykonávat social service. Loni bylo celkem 17 projektů. Některé byly blízko Duina, jeden v Praze a tak celkově po Evropě. My jsme přemýšleli o tom, že bychom udělali projekt v Ženevě... Co vy na to? Rozpočet na jednoho člověka by byl asi 100 euro, tak se tam musíme nějak vlézt..Ještě uvidíme, musíme to naplánovat. Ale abyste pochopili, není to výlet za zábavou... Ikdyž volný čas máme, hlavní věcí je social service, který tam musíme vykonávat.
Po večeři jsem pracoval do školy a šel jsem spát asi v jednu po půlnoci...

Dneska je divný den. Už od včerejška mám rýmu, takže se mi nežije úplně nejlíp. Byl zase Short day, protože v hradě byla konference o intercultural relations (vztahy mezi kulturami) a my jsme šli na přednášku od zmocněnce Evropské unie pro Intercultural year, který bude příští rok. No... má se na to spotřebovat 10 miliónů eur a nic konkrétního nám o tom neřekl... Takže mám takový pocit, že to bude dalších 10 mil. vyhozených do vzduchu. Myslím, že to bylo poprvé a naposled, co jsme o tom slyšeli.. Ale kdo ví, třeba budu překvapen. Celkově ta přednáška byla jakásik nudná, chtělo se mi spát a nepamatoval jsem si, co přesně říkal. A když se ho někdo ptal na nějaké věci, tak prakticky nikdy nezodpověděl na otázku, ale takovým úřednickým stylem se z toho vykroutil... Ti lidi z EU!!
V angličtině jsme psali test na slovíčka a museli jsme vysvětlit 45 slovíček, z toho asi jenom 5 nemám, to je dobré ne? A abych vás připravil o iluze... To není jako u nás, že napíšete český překlad... Z jednoduchého důvodu, nikdo by tomu nerozumněl! Proto musíte každé slovíčko vysvětlit v angličtině... Docela záhul, ale zvykl jsem si. Taky jsme dostali slovníky... Ovšem Anglicko-anglické:D Dobrá věc... Sranda musí být.
No tak se mějte, jsem to dneska zase nějak přehnal a pipena bude mít beztak blbé kecy:D (zdravím:*

4 comments:

Anonymous said...

Tak jsem celý den učil. Čtení tvého příspěvku byla vítaná relaxace.

Anonymous said...

konečně jsem se dostal ke kompu a vidím, že jsem zameškal dva články! 8-O

Anonymous said...

no si pis....zda se mi to nebo to je cim dal horsi to cist?:D celkem me z toho boli ocka..:( dneska sme hrali fotbal v tv!:D sem dala gola no nejsem dobra?;-) a pinoska zas mela divne kecy...no hruza...at zijou velmi nudne dny..!!:-! dneska asi zabiju sveho partnera takze budu volna:-P bo mi beztak to dvd nedonese ktere mi dluzi uz 3tydny takze bud vklidu kdyby ses dozvedel ze se u nas stala vrazdu?:D tak se mej pekne :) :-*

Jan Červenka said...

pipena: Jejda tak si je promni, kdyz te boli, co s tim nadelam:D Nudne dny a zabijeni partnera? To mi nejak nejde dohromady. Po Tomovi se mi bude styskat mno... Si to rozmysli:D Ale dvd by ti mel vratit, to je fakt:D:D hehe, neco mi to pripomina:D

 

My blog has moved

You will be automatically redirected to the new address.

If that does not occur, please visit http://www.honzacervenka.com'.